Ile kosztuje reklama na TikToku?

TikTok, obok Instagrama i Facebooka, kolejny rok z rzędu znajduje się w czołówce najczęściej pobieranych aplikacji na świecie. Zainstalowana 3 miliardy razy, posiada miliard użytkowników na całym świecie. Ile kosztuje reklama na najpopularniejszej „apce” świata? Dowiesz się z naszego artykułu.  

Algorytm TikToka – czym jest 

Do sukcesu TikToka przyczynił się jego zaawansowany algorytm, dzięki któremu platforma przyciąga nie tylko pokolenie Z, ale również osoby starsze. Analizuje on różnorodne dane użytkowników, takie jak lokalizacja, historia wyszukiwania, polubienia, komentarze, udostępnienia oraz czas spędzany na oglądaniu treści. Tak szeroki zakres informacji umożliwia algorytmowi dopasowanie materiałów do indywidualnych  preferencji, co skutkuje dostarczaniem atrakcyjnego i angażującego contentu. Efekt? Ogromna popularność TikToka, również w Polsce, czego dowodem jest 14 milionów aktywnych użytkowników (grudzień 2023). Algorytm stale się rozwija, wykorzystując zaawansowane techniki uczenia maszynowego i analizę danych, zapewniające przy tym ciągłe udoskonalanie i dalszy wpływ na rozrywkę użytkowników.  

Zalety TikTok Ads 

Reklama na TikToku dostarcza mnóstwo korzyści firmom poszukującym skutecznych narzędzi marketingowych online. Zalety TikTok Ads to między innymi: 

innowacyjne formaty reklamowe – przyciągają uwagę użytkowników i pomagają  wyróżnić się na tle konkurencji, 

•  globalna baza użytkowników – dostęp do szerokiej grupy potencjalnych klientów na całym świecie, 

•  mierzenie efektywności kampanii – narzędzia takie jak TikTok Pixel umożliwiają ocenę skuteczności kampanii na podstawie aktywności użytkowników, 

•  precyzyjne targetowanie – pomoc w docieraniu do docelowych grup odbiorców,  

zwiększone zaangażowanie użytkowników – polscy użytkownicy TikToka w grudniu 2023 spędzili średnio 17 godzin na platformie. Tak znaczna aktywność zwiększa szansę na dotarcie do docelowej grupy odbiorców, 

•  tagi – ułatwiają precyzyjne targetowanie, a dotarcie do konkretnych odbiorców staje się mniej skomplikowane. 

Formaty reklamowe na TikToku 

Wysokie zainteresowanie TikTok Ads to efekt wykorzystania jej wyjątkowych formatów. Oto sześć najpopularniejszych z nich: 

In-Feed  

Reklamy wideo, integrowane z treściami w zakładce „Dla Ciebie”. Ich długość wynosi od 5 do 60 sekund. Generują duże zaangażowanie dzięki polubieniom, komentarzom i udostępnieniom. Opcjonalny przycisk CTA (Call to Action) może kierować użytkowników na zewnętrzny landing page. 

TopView 

To reklama, która po uruchomieniu aplikacji pojawia się jako pierwsza, zapewniając jej przy tym znaczną widoczność. Czas trwania wynosi od 5 do 60 sekund i generuje duże zaangażowanie. 

Brand Takeover 

Pełnoekranowe, krótkie wideo, trwające 3-5 sekund, wyświetlane w sekcji „Dla Ciebie”, zaraz po uruchomieniu aplikacji. Reklama jest ekskluzywna, co oznacza że w danym dniu i regionie może z tego skorzystać tylko jedna firma. Kliknięcie reklamy przekierowuje na osobną stronę docelową. 

Branded Effects 

Firmy zyskują możliwość tworzenia niestandardowych filtrów, naklejek i efektów, które widzowie będą wykorzystywać w swoich filmach. To sprzyja produkowaniu tzw. User Generated Content (UGC), czyli treści generowanych przez użytkowników, atrakcyjnych dla społeczności TikToka, zwiększających ich zaangażowanie. 

Branded Hashtag Challenge 

Format umożliwia marce tworzenie tzw. wyzwania, powiązanego z konkretnym hashtagiem. Akcja zachęca użytkowników do kręcenia wideo i ozdobienia go konkretnym tagiem w celu zwiększenia rozpoznawalności marki.  

Spark Ads 

Dzięki temu narzędziu marki zyskują możliwość promowania contentu przy użyciu istniejących wideo, stworzonych przez innych użytkowników TikToka. Wyświetlany w kanale „Dla Ciebie”, ma na celu imitować organiczne treści. Materiał jest powiązany z konkretnym kontem na TikToku, dlatego odbiorcy bez problemu dotrą do oryginalnego twórcy i zyskają możliwość zapoznania z jego innymi materiałami.  

Ile kosztuje reklama na TikToku 

Reklamy In-Feed wyróżniają się na tle innych formatów reklamowych dostępnych na TikToku zarówno pod względem kosztów, jak i oferowanego zasięgu. Są one z reguły tańsze od pozostałych kampanii oferowanych na platformie, działając na zasadzie podobnej do tych znanych z popularnych serwisów i menadżerów reklam. Ceny reklamy na TikToku różnią się w zależności od wielu czynników, takich jak region emisji, cele kampanii oraz jej targetowanie. 

Dla kampanii In-Feed minimalny dzienny budżet może zaczynać się już od kilkudziesięciu złotych, ale CPM (koszt tysiąca wyświetleń) jest wyższy, ponieważ reklamy te są targetowane na osoby z większym prawdopodobieństwem dokonania zakupu lub innej formy konwersji. 

Kampanie reklamowe skoncentrowane na zdobywaniu leadów lub konwersji zazwyczaj wiążą się z wyższym CPM w porównaniu do tych nastawionych na ruch lub zasięg.  

Określenie cen dla formatów reklam innych niż In-Feed jest bardziej skomplikowane, ponieważ wymaga bezpośredniej współpracy z przedstawicielami TikToka i są ustalane indywidualnie. Średni koszt reklamy na TikToku w Polsce może wahać się od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od wybranego formatu i skali kampanii. 

Interesuje Cię koszt Twojej reklamy na TikToku? Napisz do nas, a w mgnieniu oka zrobimy wycenę 

Zamów bezpłatną wycenę










    * Pola wymagane