Ile kosztuje marketing szeptany?

Marketing szeptany to idealne narzędzie do budowania świadomości marki. Ile kosztuje taka usługa? Na jakie zasadzie działa „szeptanka”? Na te pytania odpowiedzi znajdziesz w naszym tekście.

Marketing szeptany: czym jest?

Marketing szeptany (inaczej nazywany marketingiem wirusowym, buzz marketingiem, lub WOM {Word of Mouth} marketingiem) to metoda promocji firmy, która budzi zainteresowanie jej produktem, marką lub usługą, poprzez wywołanie pozytywnej dyskusji na ich temat w internecie. Debata o marce i jej produktach pozwala ludziom lepiej poznać to, co oferuje. Wiele analiz pokazuje, że dla użytkowników internetu bardziej liczy się opinia innych konsumentów niż przekaz reklamowy w postaci np. banerów. Według badań przeprowadzonych przez Nielsen, 92% kupujących bardziej ufa rekomendacjom od przyjaciół i rodziny niż jakiejkolwiek formie reklamy. Inne badanie, wykonane przez McKinsey, pokazało, że marketing szeptany jest kluczowym czynnikiem stojącym za 20-50% wszystkich decyzji zakupowych. Choć oczywiście należy odróżnić poziom deklaracji od realnego działania, to jednak te dane każą nie lekceważyć WOM marketingu.

Marketing szeptany: jak to działa?

Marketing szeptany polega na publikacji krótkich tekstów, takich jak recenzje, opinie, rekomendacje czy komentarze. Kampanie te są realizowane w mediach społecznościowych, w Google My Business, czy na stronach z recenzjami. Skuteczny marketing szeptany sprawia, że trudno jest odróżnić płatne działania od naturalnych opinii użytkowników. Buduje to społeczność wokół firmy i budzi zainteresowanie jej produktami i usługami w taki sposób, aby odbiorcy mieli świadomość marki, jej wyróżników, cech, a także atrakcyjnych elementów sprzedażowych.

Działania z zakresu marketingu szeptanego mają na celu zachęcenie internautów do wykonania określonych działań, takich jak:

Marketing szeptany: korzyści

Marketing szeptany pozwala firmom uzyskać prawdziwe opinie konsumentów, które mają istotny wpływ na decyzje zakupowe przyszłych klientów. Wysokiej jakości posty, które nie są moderowane przez administratorów, mogą odpowiadać na pytania w dyskusji, osiągając cele stawiane przez marketing wirusowy. Podstawowe korzyści wynikające z wykorzystania marketingu szeptanego:

Ile to kosztuje marketing szeptany?

Jedną z największych zalet marketingu szeptanego jest jego niska cena. Jednak koszt zależy od wielu czynników, takich jak:

Zazwyczaj agencje podpisują z klientami umowę na określoną liczbę wpisów w miesiącu. Ceny mogą się różnić, zaczynając od kilkuset, a kończąc na kilku tysiącach złotych, w zależności od liczby wpisów. Koszt zależy również od strategii, wielkości zespołu pracującego nad kampanią,

wybranych kanałów i specyfiki produktu. Istnieje wiele opcji dostosowanych do różnych budżetów, co pozwala firmom wybrać strategię najlepiej odpowiadającą ich potrzebom.

Chcesz wykorzystać marketing szeptany w swojej kampanii? Napisz do nas!

Zamów bezpłatną wycenę










    * Pola wymagane