TikTok Shop Ads: kampanie e-commerce na TikToku
Cityboard.digital
TikTok wykorzystuje innowacyjny system reklamowy Tik Tok Ads w celu przyciągania reklamodawców. Zanim jednak marki zdecydują się reklamować na TikTok Ads, to warto aby znały motyw przewodni TikToka: „Don’t make Ads. Make TikToks”, czyli twórz TikToki, a nie reklamy.
Start kampanii e-commerce na TikToku
TikTok to platforma, która nadaje się do reklamowania bardzo wielu produktów i usług. Także tych oferowanych za pomocą e-commerce. TikTok proponuje trzy rodzaje kampanii reklamowych: In-feed, Top View i Brand Takeover. Przed rozpoczęciem pierwszej kampanii, warto zastanowić się nad kreacjami i contentem, które miałyby dotrzeć do docelowej grupy odbiorców i przekonać ją, że warto zainteresować się reklamowanym produktem czy usługą.
Kampanie TikTok Shop Ads: In-Feed
W tym formacie są dostępne dwa rozwiązania. One Day max to pełnoekranowy format, który uruchamia się automatycznie. Decydując się na niego zyskuje się 100% SOV na cały dzień na wybraną kategorię. Brand Premium jest umiejscowione w sekcji „Dla Ciebie”, trwa aż do 60 sekund i posiada wyraźne CTA.
Kampanie TikTok Shop Ads: Brand Takeover
W tym formacie reklama wyświetla się użytkownikowi jako pierwszy filmik, który widzi po wejściu do aplikacji. To kuszące rozwiązanie, bo zapewnia 100% uwagi odbiorcy. Jest to reklama pełnoekranowa, uruchamiana automatycznie.
Kampanie TikTok Shop Ads: Top View
Format startowy (pierwszy film, który widzi użytkownik), który umożliwia konwersję, więc jest dobrym rozwiązaniem, kiedy chcemy pozyskać leady. Top View gwarantuje 100% SOV na cały dzień na daną kategorię. Format pełnoekranowy z autostartem.
Elementy efektywnej kampanii e-commerce
Skuteczna kampania reklamowa na TikToku powinna spełniać kilka warunków.
- Tworzenie treści: dewiza TikToka „Nie twórz reklam, twórz TikToki”, oznacza że content powinien być autentyczny i angażujący użytkowników.
- Dopasowanie odbiorców: precyzyjne określenie grupy docelowej jest jedną z podstawowych kwestii. TikTok oferuje zaawansowane opcje targetowania, umożliwiające wybór odbiorców na podstawie kryteriów takich jak wiek, zainteresowania, czy lokalizacja.
- Treści viralowe: TikTok jest platformą idealną do tworzenia treści, które mają potencjał, by stać się viralowymi. Viral jest marzeniem każdej marki, bo gwarantuje bezpłatny zasięg i spore zaangażowanie. Nie jest łatwo tworzyć takie treści, ale są marki, którym to się udaje.
- Produkcja i edycja wideo: materiały wideo muszą mieć wysoką jakość i na tym nie można oszczędzać. Lepiej poświęcić więcej czasu na produkcję niż emitować materiały słabszej jakości.
Podsumowanie
Jak pokazują dane (Badanie „Understand me, don’t define me” agencji IRI, Stany Zjednoczone, maj 2021 r.) aż 76.3% użytkowników TikToka odwiedza strony sklepów internetowych. 39% zakupów wynikało z obejrzenia filmu na TikToku. Wiele najnowszych trendów zakupowych istnieje dzięki TikTokowi i dlatego mają one olbrzymi wpływ na konwersję. Warto wykorzystać potencjał tego narzędzia i ruszać z reklamami e-commerce na TikToku.
Chcesz zrealizować kampanię na TikToku? Skontaktuj się z nami.