Reklama drogerii online
– internet a reklama w branży kosmetycznej

Reklama drogerii online – internet a reklama w branży kosmetycznej

Prowadzisz sklep internetowy oferujący kosmetyki? Produkty beauty to rynek cieszący się ogromnym zainteresowaniem klientów. Ich sprzedaż w cyfrowym świecie wiąże się jednak z wieloma wyzwaniami. W tym artykule dowiesz się jak reklamować drogerię internetową, zrobić sobie internetowy glow up i zapewnić swojemu sklepowi stały napływ potencjalnych klientów.

Sklepy internetowe w dzisiejszych czasach mają niebagatelne znaczenie dla całej działalności. Wiele niszowych sklepów w całości przenosi swoją działalność do sieci. Poza tym istnieje też masa biznesów, które są wyłącznie w internecie i budują tam cały swój biznes. Daje im to szereg atutów, takich jak dostęp do bazy klientów w całej Polsce, lub poza nią.

Nie należy jednak zakładać, że samo pojawienie się w sieci i możliwość wysyłki produktów na całą Polskę automatycznie sprawią, że cały kraj będzie chciał z naszej drogerii online korzystać. Nie znaczy to nawet, że będą wiedzieć o naszym istnieniu. Internet jest tu tylko środkiem przekazu, który należy umiejętnie wykorzystać do osiągnięcia sukcesu, nawet pomimo trudności stwarzanych przez rynek. Jak wyglądają one dla rynku beauty?

Wyzwania jakie stawia reklama sklepu internetowego z kosmetykami

Jak promować sklep z kosmetykami w internecie: pozycjonowanie i marketing drogerii internetowej

Poniżej przedstawiamy kilka rozwiązań, które zwiększą powodzenie Twojego sklepu w walce o dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google.

Audyt SEO i analiza SEO konkurencji – pozycjonowanie dla drogerii i słowa kluczowe

Te dwa elementy to podstawy strategii marketingowej w internecie. Ich rolą jest ocena tego, jak strona pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania Google i jakie środki wykorzystuje w tej kwestii konkurencja. Dzięki temu można zwiększyć ruch na stronie sklepu z kosmetykami i poprawić jego widoczność.

Podczas audytu SEO warto zwrócić uwagę między innymi na:

W ramach audytu SEO polepszysz pozycjonowanie sklepu internetowego, poprawisz User Experience i zrozumiesz jakie słowa kluczowe są dla Ciebie najkorzystniejsze. Wszystkie te efekty bezpośrednio lub pośrednio przekładają się na wyższy ruch na stronie, wyróżnienie się spośród konkurentów i lepszy współczynnik konwersji.

Wszystko to może brzmieć nieco przytłaczająco, w końcu pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google nigdy nie było prostym tematem. Dlatego poniżej przedstawiamy kilka płatnych i bezpłatnych narzędzi, które wesprą Cię w poszczególnych aspektach analizy SEO:

Reklama drogerii online - internet, a reklama w branży kosmetycznej

SEO dla drogerii online – Senuto, Answer The Public

Optymalizacja strony internetowej – monitorowanie ruchu:

Nie tylko reklama Google Ads – pozycjonowanie lokalne dla sklepów z kosmetykami

Promowanie działalności to nie tylko pozycjonowanie sklepu internetowego. Chodzi tu też o pozycjonowanie sklepu na Mapach Google. Ta część oferuje bardzo duże korzyści, jeśli chodzi o ruch w sklepie, ma ona jednak zastosowanie tylko dla biznesów posiadających przynajmniej jedną lokalizację stacjonarną.

Nie znaczy to jednak, że pozycjonowanie lokalne ma wpływ tylko na sprzedaż w fizycznej lokalizacji. Niezależnie czy mówimy o klientach, którzy kupują produkty na miejscu, czy o takich, którzy kupują online, mogą oni szukać sklepów w swojej okolicy. Dla klientów online ma to znaczenie ze względu na np. szybką dostawę.

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania lokalnego jest profil Google Moja Firma. To wizytówka naszej firmy w Google. Pozwala ona na zwiększenie widoczności, komunikację z klientami i lepszą prezentację naszej oferty. Po stworzeniu takiego konta należy oczywiście pamiętać o aktualizacjach i regularnych odpowiedziach na recenzje i zapytania klientów.

Reklama w Google Ads – Google Shopping (reklama produktowa Google Ads) i wiele więcej

Jeśli potrzebujemy zwiększenia ruchu w sklepie online z natychmiastowymi efektami, poza działaniami SEO warto rozważyć kampanię opartą o płatne reklamy w systemie Google Ads. Dzięki niej możliwe jest względnie szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców z naszą ofertą. Działania w ramach sieci reklam Google Ads pozwala na precyzyjne targetowanie odbiorców według ich ruchu w sieci i zainteresowań. Oto kilka najlepszych opcji dla sklepów internetowych w ramach systemu Google Ads:

Remarketing – idealna reklama sklepu kosmetycznego?

Remarketing to reklama internetowa kierowana do użytkowników, którzy wyrazili wcześniej zainteresowanie produktem w naszym sklepie online. Dzięki temu możemy targetować reklamę na użytkowników, którzy np. mieli produkty w koszyku, ale porzucili zakup. Taki użytkownik trafia na listę użytkowników, do których ma trafiać remarketing i będą do niego kierowane oferty. Jeszcze dokładniej działa remarketing dynamiczny. Zaleta jaką wnosi tego rodzaju remarketing polega na większej precyzji ma on możliwość pokazywania bardzo podobnych ofert do tego czym użytkownik był wcześniej zainteresowany. Dzięki temu wiemy, że nasza promocja sklepu internetowego trafia tylko do zainteresowanych.

Jak promować sklep internetowy nie tylko dla robotów – Search Experience Optimisation

SXO to działania, których celem jest znalezienie balansu między atrakcyjnością dla wyszukiwarek i robotów, a atrakcyjnością dla klientów w tym działania w ramach UX optimization. Takie połączenie pozycjonowania z UX optimization i działaniami mającymi na celu zoptymalizowanie konwersji zakłada między innymi:

Content marketing i reklama Facebook Ads – reklama drogerii internetowej.

Promując nasz sklep z kosmetykami w internecie nie można zapomnieć o mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy TikTok. W kontekście promocji sklepu internetowego można tam działać na dwóch kierunkach:

Reklama drogerii w internecie – synergia działań to klucz

Promowanie sklepu z kosmetykami w internecie to złożony proces, który wymaga przemyślanej strategii i konsekwentnych działań. Kluczowe jest zrozumienie specyfiki rynku beauty, skuteczne wykorzystanie narzędzi SEO, pozycjonowanie lokalne oraz odpowiednie kampanie reklamowe. Pamiętaj, że sukces w internecie to nie tylko widoczność, ale także budowanie trwałych relacji z klientami poprzez wartościowe treści i aktywność w mediach społecznościowych czy takie rozwiązania jak reklama Facebook Ads. Dzięki temu Twój sklep z kosmetykami ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć lojalnych klientów.

Potrzebujesz pomocy w promocji sklepu? Napisz do nas.

Zamów bezpłatną wycenę










    * Pola wymagane