Reklama drogerii online
– internet a reklama w branży kosmetycznej
Cityboard.digital
Liczba odsłon: 15

Prowadzisz sklep internetowy oferujący kosmetyki? Produkty beauty to rynek cieszący się ogromnym zainteresowaniem klientów. Ich sprzedaż w cyfrowym świecie wiąże się jednak z wieloma wyzwaniami. W tym artykule dowiesz się jak reklamować drogerię internetową, zrobić sobie internetowy glow up i zapewnić swojemu sklepowi stały napływ potencjalnych klientów.
Sklepy internetowe w dzisiejszych czasach mają niebagatelne znaczenie dla całej działalności. Wiele niszowych sklepów w całości przenosi swoją działalność do sieci. Poza tym istnieje też masa biznesów, które są wyłącznie w internecie i budują tam cały swój biznes. Daje im to szereg atutów, takich jak dostęp do bazy klientów w całej Polsce, lub poza nią.
Nie należy jednak zakładać, że samo pojawienie się w sieci i możliwość wysyłki produktów na całą Polskę automatycznie sprawią, że cały kraj będzie chciał z naszej drogerii online korzystać. Nie znaczy to nawet, że będą wiedzieć o naszym istnieniu. Internet jest tu tylko środkiem przekazu, który należy umiejętnie wykorzystać do osiągnięcia sukcesu, nawet pomimo trudności stwarzanych przez rynek. Jak wyglądają one dla rynku beauty?
Wyzwania jakie stawia reklama sklepu internetowego z kosmetykami
- Konkurencja: rynek beauty cechuje się dużą liczbą sprzedawców. Nie ma w nim praktycznie żadnej niewypełnionej niszy. Dlatego zaufanie grupy docelowej zdobywa się tu kosztem innych biznesów. Taka branża wymaga dużo staranniejszego promowania naszej drogerii online.
- Tani giganci: drogerie to poważne zagrożenie dla każdego rozwijającego się sklepu z kosmetykami. Poza lokalizacjami stacjonarnymi sprzedają też w internecie, mają dużą bazę lojalnych klientów i oferują dobre ceny. Pokazanie ich klientom, że to nasz sklep online jest lepszym wyborem, to często długie i pracochłonne działanie, które nie zawsze musi się udać.
- Transport: logistyka wysyłki kosmetyków nie jest prosta i ma swoje unikalne wymagania. Nie wszystkie kosmetyki bowiem są produktem stabilnym, niektóre wymagają przechowywania w warunkach chłodzenia, co może komplikować dostawy z naszej drogerii online.
- Wymogi Google Ads: nie wszystkie kosmetyki można reklamować w dowolny sposób. Promowanie produktów beauty i porównywanie ich możliwości do leków jest zabronione przez wytyczne Google. Podobnie, niektóre substancje jak np. kwas hialuronowy są zabronione przez Google lub nawet prawnie i ich promowanie przez nasz sklep internetowy oferujący kosmetyki może nieść ze sobą nie tylko straty, ale też konsekwencje prawne.
Jak promować sklep z kosmetykami w internecie: pozycjonowanie i marketing drogerii internetowej
Poniżej przedstawiamy kilka rozwiązań, które zwiększą powodzenie Twojego sklepu w walce o dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google.
Audyt SEO i analiza SEO konkurencji – pozycjonowanie dla drogerii i słowa kluczowe
Te dwa elementy to podstawy strategii marketingowej w internecie. Ich rolą jest ocena tego, jak strona pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania Google i jakie środki wykorzystuje w tej kwestii konkurencja. Dzięki temu można zwiększyć ruch na stronie sklepu z kosmetykami i poprawić jego widoczność.
Podczas audytu SEO warto zwrócić uwagę między innymi na:
- Szybkość ładowania. Nikt nie lubi długo czekać. Ani na wysyłkę, ani na długo ładującą się stronę.
- Strukturę adresu URL. Krótki i przejrzysty tytuł zawierający jedną lub kilka fraz kluczowych zachęci do Twojego sklepu zarówno klientów jak i wyszukiwarki.
- Zawarte frazy kluczowe. To kamień węgielny pod dobre SEO. Przy użyciu narzędzi do analizy słów kluczowych możesz sprawdzić jakich słów kluczowych brakuje Twojej stronie do zawalczenia o pierwsze miejsce w wyszukiwarce.
- Wartościowe treści. Tego punktu nie trzeba wyjaśniać. Od siebie dodamy tylko, że Google za wartościowe uznaje długie treści z intensywnym linkowaniem wewnętrznym.
- Strukturę strony. Sprawdź układ podstron na Twojej witrynie. Upewnij się, że jest ona intuicyjna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Tu również ważne jest linkowanie wewnętrzne. Musi ono pomagać w nawigacji po stronie i wspierać jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google.
- Linki przychodzące (backlinki). Dzięki narzędziom takim, jak Adrefs DR Checker, łatwo sprawdzisz skąd pochodzą linki zewnętrzne odsyłające do Twojej strony oraz jaka jest ich jakość i właściwości. W ten sposób możesz zobaczyć, które linki z zewnątrz pomagają, a które szkodzą Twojej widoczności. Negatywny wpływ tych drugich można zminimalizować przez zrzeknięcie się linku. Dzięki temu możesz liczyć na lepsze pozycjonowanie drogerii internetowej.
- Analizę konkurencji. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli widać je u naszych konkurentów? Analiza strategii SEO na konkurujących stronach pozwala na czerpanie inspiracji do naszych działań przy jednoczesnym omijaniu błędów. W tym wypadku pozycjonowanie drogerii internetowej w wyszukiwarce Google wspomogą takie narzędzia takie jak Senuto czy Ahrefs.
- Szybkość ładowania strony. Co ciekawe nie jest to tylko kwestia User Experience. Wolno ładujące się strony mają mniejszy priorytet przy przydzielaniu zasobów crawlerów. Wpływa to na gorsze indeksowanie witryny. Przy sprawdzaniu szybkości ładowania dobrze jest wspierać się narzędziami takimi jak Google PageSpeed Insights. Kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę to duże obrazy, skrypty JavaScript czy fonty pochodzące z zewnątrz. Szybsze ładowanie oznacza lepsze pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.
- Implementację SSL. Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) ma kluczowe znaczenie dla sklepów, ponieważ zapewnia szyfrowanie przesyłania danych między serwerem docelowym, a przeglądarką użytkownika. Jest to bardzo ważne zwłaszcza przy stronach, które przetwarzają dane finansowe.
W ramach audytu SEO polepszysz pozycjonowanie sklepu internetowego, poprawisz User Experience i zrozumiesz jakie słowa kluczowe są dla Ciebie najkorzystniejsze. Wszystkie te efekty bezpośrednio lub pośrednio przekładają się na wyższy ruch na stronie, wyróżnienie się spośród konkurentów i lepszy współczynnik konwersji.
Wszystko to może brzmieć nieco przytłaczająco, w końcu pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google nigdy nie było prostym tematem. Dlatego poniżej przedstawiamy kilka płatnych i bezpłatnych narzędzi, które wesprą Cię w poszczególnych aspektach analizy SEO:

SEO dla drogerii online – Senuto, Answer The Public
- Senuto: narzędzie oferujące monitorowanie pozycji w wyszukiwarce, identyfikację słów kluczowych i analizę konkurencji.
- Answer The Public: bezpłatna aplikacja, która oferuje wyszukiwarkę słów kluczowych i wyświetla powiązane z nimi zapytania.
Optymalizacja strony internetowej – monitorowanie ruchu:
- Google Analytics: pozwala na monitorowanie ruchu na stronie. Dzięki niemu dowiesz się ilu użytkowników odwiedza Twój sklep, ile spędzają tam czasu, jak tam trafili, co dokładnie robią i ilu z nich dokonało zakupu.
Nie tylko reklama Google Ads – pozycjonowanie lokalne dla sklepów z kosmetykami
Promowanie działalności to nie tylko pozycjonowanie sklepu internetowego. Chodzi tu też o pozycjonowanie sklepu na Mapach Google. Ta część oferuje bardzo duże korzyści, jeśli chodzi o ruch w sklepie, ma ona jednak zastosowanie tylko dla biznesów posiadających przynajmniej jedną lokalizację stacjonarną.
Nie znaczy to jednak, że pozycjonowanie lokalne ma wpływ tylko na sprzedaż w fizycznej lokalizacji. Niezależnie czy mówimy o klientach, którzy kupują produkty na miejscu, czy o takich, którzy kupują online, mogą oni szukać sklepów w swojej okolicy. Dla klientów online ma to znaczenie ze względu na np. szybką dostawę.
Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania lokalnego jest profil Google Moja Firma. To wizytówka naszej firmy w Google. Pozwala ona na zwiększenie widoczności, komunikację z klientami i lepszą prezentację naszej oferty. Po stworzeniu takiego konta należy oczywiście pamiętać o aktualizacjach i regularnych odpowiedziach na recenzje i zapytania klientów.
Reklama w Google Ads – Google Shopping (reklama produktowa Google Ads) i wiele więcej
Jeśli potrzebujemy zwiększenia ruchu w sklepie online z natychmiastowymi efektami, poza działaniami SEO warto rozważyć kampanię opartą o płatne reklamy w systemie Google Ads. Dzięki niej możliwe jest względnie szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców z naszą ofertą. Działania w ramach sieci reklam Google Ads pozwala na precyzyjne targetowanie odbiorców według ich ruchu w sieci i zainteresowań. Oto kilka najlepszych opcji dla sklepów internetowych w ramach systemu Google Ads:
- Google Shopping. Jest to reklama produktowa w przystępnej formie. Format ten zakłada wyświetlanie reklam na górze wyszukiwarki wraz z ceną, opisem i linkiem do oferty. Umożliwia to skrócenie drogi pomiędzy znalezieniem produktu, a jego zakupem. Innym ważnym atutem, który mają takie reklamy internetowe jest możliwość szybkiego porównania cen różnych ofert.
- Reklamy w wyszukiwarce. Jedną z najskuteczniejszych form promowania samego sklepu online są płatne rekomendacje w ramach systemu Google Ads. Nasza reklama wyświetla się na szczycie wyszukiwarki w formie podobnej do zwykłego wyniku wyszukiwania z oznaczeniem “Sponsorowane”. W przeciwieństwie do typowych wyników wyszukiwania mamy tu możliwość korzystania z narzędzi targetowania dostępnych dla Google Ads. Warto zaznaczyć, że nie jest to reklama produktowa, a raczej promocja sklepu internetowego jako całości.
- Reklama na serwisach zewnętrznych w ramach Google Ads. W tym zestawieniu rozwiązanie to można nazwać opcją premium. Zakłada ona wyświetlanie reklam na portalach dobranych tematycznie, w zgodzie z założeniami kampanii. Może być to reklama produktowa lub reklama całego sklepu. Statystycznie reklama internetowa na zewnętrznych serwisach generuje większy ruch niż reklama w wyszukiwarce. Google doskonale o tym wie, dlatego koszty takiego lokowania są wyższe. Należy o tym pamiętać określając budżet na daną kampanię.
Remarketing – idealna reklama sklepu kosmetycznego?
Remarketing to reklama internetowa kierowana do użytkowników, którzy wyrazili wcześniej zainteresowanie produktem w naszym sklepie online. Dzięki temu możemy targetować reklamę na użytkowników, którzy np. mieli produkty w koszyku, ale porzucili zakup. Taki użytkownik trafia na listę użytkowników, do których ma trafiać remarketing i będą do niego kierowane oferty. Jeszcze dokładniej działa remarketing dynamiczny. Zaleta jaką wnosi tego rodzaju remarketing polega na większej precyzji ma on możliwość pokazywania bardzo podobnych ofert do tego czym użytkownik był wcześniej zainteresowany. Dzięki temu wiemy, że nasza promocja sklepu internetowego trafia tylko do zainteresowanych.
Jak promować sklep internetowy nie tylko dla robotów – Search Experience Optimisation
SXO to działania, których celem jest znalezienie balansu między atrakcyjnością dla wyszukiwarek i robotów, a atrakcyjnością dla klientów w tym działania w ramach UX optimization. Takie połączenie pozycjonowania z UX optimization i działaniami mającymi na celu zoptymalizowanie konwersji zakłada między innymi:
- Tworzenie wysokiej jakości treści, co zapewnia lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i wyższy współczynnik konwersji.
- Wdrożenie różnych opcji płatności i dostaw. Poza oczywistymi korzyściami wynikającymi z wszechstronności pokazuje to, że wygodę użytkownika stawiamy na pierwszym miejscu.
- Dbanie o responsywność. Konfiguracja strony tak aby dopasowywała się do rozdzielczości urządzenia. Dzięki temu możemy liczyć nie tylko na użytkowników zadowolonych z User Experience, ale też na lepsze pozycjonowanie. Jest to ważne działanie z zakresu UX optimization.
- Wdrożenie filtrowania i wewnętrznego wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy nie poczują się zagubieni nawet na dużych serwisach.
Content marketing i reklama Facebook Ads – reklama drogerii internetowej.
Promując nasz sklep z kosmetykami w internecie nie można zapomnieć o mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy TikTok. W kontekście promocji sklepu internetowego można tam działać na dwóch kierunkach:
- Content marketing, w przeciwieństwie do reklamy Facebook Ads zakłada tworzenie treści organicznych mających na celu zbudowanie długotrwałej relacji z klientami. Tutaj kluczowe jest poznanie swojej grupy docelowej. Zdecyduje ona o tym, co, jak i kiedy będziemy postować. Bardzo przydatną opcją oferowaną przez np. Facebooka jest możliwość spięcia sklepu z profilem w social mediach. Skraca to liczbę kroków między trafieniem na ofertę a zakupem.
- Płatna reklama Facebook Ads w postaci np. promowanych postów, reklam bannerowych czy takich wyświetlanych w feedzie użytkowników. Rządzi się ona podobnymi zasadami co reklamy bannerowe Google Ads. Wyjątkiem są oczywiście posty promowane, które są bardziej zbliżone do postów organicznych. Do takiej promocji sklepu internetowego w ramach płatnych reklam również możemy podpiąć oferty sklepu, co skraca ścieżkę między natrafieniem na produkt a jego zakupem.
Reklama drogerii w internecie – synergia działań to klucz
Promowanie sklepu z kosmetykami w internecie to złożony proces, który wymaga przemyślanej strategii i konsekwentnych działań. Kluczowe jest zrozumienie specyfiki rynku beauty, skuteczne wykorzystanie narzędzi SEO, pozycjonowanie lokalne oraz odpowiednie kampanie reklamowe. Pamiętaj, że sukces w internecie to nie tylko widoczność, ale także budowanie trwałych relacji z klientami poprzez wartościowe treści i aktywność w mediach społecznościowych czy takie rozwiązania jak reklama Facebook Ads. Dzięki temu Twój sklep z kosmetykami ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć lojalnych klientów.
Potrzebujesz pomocy w promocji sklepu? Napisz do nas.