Formaty reklam na Instagramie
Cityboard.digital
Instagram to drugi najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Jego szerokie zasięgi czynią go doskonałą platformą dla reklamodawców. Aby z łatwością poruszać się po formatach reklamowych Insta, przygotowaliśmy krótki poradnik.
Formaty reklam na Instagramie: reklama graficzna
To najprostszy format reklamy w Meta Ads. Profesjonalnie zaprojektowana reklama graficzna na Instagramie przyciąga uwagę odbiorców i przekazuje istotne informacje, nie przeciążając ich zbędnymi bodźcami. Instagram, jako platforma skoncentrowanym na treściach wizualnych, sprawia, że odpowiednio umieszczona reklama graficzna jest trudniejsza do pominięcia niż tradycyjne banery na stronach internetowych.
Formaty reklam na Instagramie: reklama wideo
Reklama wideo wpływa zarówno na wzrok, jak i słuch użytkowników. Meta Ads umożliwia umieszczanie reklam wideo w tych samych miejscach co reklamy graficzne. Krótkie filmy reklamowe mogą zainteresować nawet tych użytkowników, którzy zazwyczaj pozostaliby obojętni. Warto mieć na uwadze, że mimo limitów długości wideo w Meta Ads, najlepiej jest nie przekraczać około 15 sekund, ponieważ badania pokazują, że użytkownicy preferują właśnie taką długość filmu.
Formaty reklam na Instagramie: Instagram Stories (relacje)
Instagram Stories to sekcja serwisu, w której użytkownicy zamieszczają pionowe zdjęcia lub krótkie filmy, które znikają po 24 godzinach. Meta Ads umożliwia wstawianie pomiędzy tymi treściami krótkich, bardzo angażujących reklam wideo. Ten format pozwala markom prezentowanie swojej autentyczności i zaangażowania. Według badań, reklamy na Instagram Stories są najbardziej efektywne wśród osób do 24. roku życia.
Formaty reklam na Instagramie: Instagram Reels (rolki)
Instagram Reels to część serwisu umożliwia użytkownikom na tworzenie 60-sekundowych, pionowych treści wideo. Jest to odpowiednik TikToka w wydaniu Mety. Format ten pozwala nie tylko na tworzenie reklam wideo, ale także prowadzenie klikalnego i wiarygodnego profilu marki.
Formaty reklam na Instagramie: reklama karuzelowa
Reklama karuzelowa w Meta Ads pozwala na zamieszczenie kilku różnych materiałów graficznych lub wideo w miejsce jednego. Przybiera formę kilku kart, między którymi użytkownik może przewijać. Karuzelę można umieścić w sekcji relacji, rolek lub na stronie “Odkrywaj”.
Formaty reklam na Instagramie: sklep
Doskonałe rozwiązanie dla firm e-commerce, umożliwiające utworzenie wirtualnej witryny sklepowej bezpośrednio na Instagramie. Pozostałe reklamy Meta mogą kierować ruch do tego sklepu. Dzięki temu użytkownicy mogą przeglądać produkty, zapoznać się ze szczegółami na ich temat oraz dokonywać zakupów bezpośrednio w aplikacji.
Formaty reklam na Instagramie: kolekcje
Format ten pozwala na wyświetlanie głównej reklamy w formie graficznej lub wideo, zestawionej z dwoma ofertami produktów. Dzięki Meta Ads użytkownicy mogą przejść bezpośrednio do oferty produktu na stronie sklepowej i łatwo dokonać zakupu.
Formaty reklam na Instagramie: sekcja “Eksploruj”
Reklamy w sekcji “Eksploruj” pojawiają się tam, gdzie użytkownicy eksplorują nowe treści. Można umieścić reklamę graficzną, wideo lub odnośnik do sklepu. Warto dodać, że reklamy te nie muszą być widoczne na głównej planszy i mogą pojawiać się podczas przeglądania materiałów.
“Modularne” reklamy
Platforma Meta Ads oferuje dużą elastyczność i możliwość łączenia różnych formatów, co pozwala na maksymalizację efektów każdej reklamy. Prawie każda sekcja serwisu umożliwia umieszczanie reklam graficznych, wideo, karuzelowych i innych. Na przykład, reklama wideo może przybrać formę rolki, a odnośnik do niej może znajdować się w dowolnej części serwisu. Meta Ads umożliwia także precyzyjne targetowanie według wybranych kryteriów, co sprawia, że marki promujące się na Instagramie wydają się bardziej wiarygodne i mogą dotrzeć do wybranej grupy odbiorców.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Interesuje Cię kampania Meta Ads i reklama na Instagramie? Napisz do nas!