Format reklamy na YouTubie
Cityboard.digital

Platforma YouTube to niekwestionowany lider streamingu. Jest to drugi co do wielkości serwis internetowy, a aplikacja ma 25 milionów użytkowników w Polsce. Który format reklamy najlepiej wykorzysta potencjał YouTube Ads? W tym artykule poznasz formaty reklam na YouTube i zalety każdego z nich.
Format reklamy na YouTube: reklama display
YouTube Ads oferuje klasyczny wybór reklam statycznych. Banery mogą pojawiać się nad listą sugerowanych filmów lub powyżej filmów na stronie głównej. Reklama display na YouTube może być w pełni interaktywna lub składać się z obrazu i interaktywnego CTA.
Format reklamy na YouTube: reklama wideo
Jako aplikacja skupiająca się na streamingu wideo, YouTube Ads oferuje szeroką gamę reklam w formie filmów. Reklamy wideo przyciągają uwagę użytkowników, oddziałując zarówno na wzrok, jak i słuch.
Masthead: reklama wideo wyświetlana przez 24 godziny na szczycie strony głównej. Ten format przyciąga wzrok i zapewnia wysoką widoczność. Może zawierać elementy interaktywne i CTA, co zwiększa odsetek interakcji i szybko buduje świadomość marki.
Bumper: niepomijalny format wideo na YouTube. Wyświetla się po kliknięciu na miniaturkę. Jego charakterystyczną cechą jest 6-sekundowy czas trwania i model płatności oparty na CPM (koszt na tysiąc wyświetleń reklamy).
Reklama In-Stream: reklamy wyświetlane przed, w trakcie lub po obejrzeniu wideo. Ten format YouTube Ads dzieli się na spoty pomijalne i niepomijalne. Reklama pomijalna może mieć dowolną długość, z możliwością pominięcia po pięciu sekundach. Rozliczenie następuje na podstawie wyświetleń trwających minimum 30 sekund lub zakończonych interakcją. Reklama niepomijalna trwa zwykle od 15 do 20 sekund.
Reklama Discovery: reklama wideo podobna do wcześniej wymienionych formatów YouTube Ads. Wyróżnia się tym, że nie jest przerywnikiem w trakcie oglądania filmów. Zamiast tego, pojawia się w wynikach wyszukiwania i na stronie głównej. Oprócz tytułu może zawierać krótki opis zachęcający do wyświetlenia reklamy.

Reklama na YouTube: szerokie zasięgi pod Twoją kontrolą
YouTube Ads, będący częścią Google, jest zintegrowany z Google Ads i Google Analytics. Dzięki temu reklamy na YouTube oferują zaawansowane możliwości targetowania i zarządzania kampanią. To sprawia, że kampanie na YouTube pozwalają efektywnie wykorzystać dużą bazę użytkowników serwisu, bez konieczności dużego nakładu pracy.
Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach YouTube Ads i reklamie na YouTube? Wypełnij formularz i zdobądź więcej informacji!