FOOH. Czym jest Fake OOH?

Reklama OOH która… nie istnieje. Czy to naturalna ewolucja i kolejny krok w reklamie zewnętrznej, czy ślepy zaułek? Jakie są jej zalety i potencjalne zagrożenia? Te i wiele innych aspektów FOOH dowiesz się z tego artykułu.

Czym jest Fake OOH?

Reklama Fake OOH to połączenie reklamy outdoorowej i CGI (Computer Generated Images, czyli obrazy generowane komputerowo). Skorzystali z niej już tacy giganci jak producent kosmetyków Maybelline, sieć fast-foodów Subway czy pizzerie Domino’s. Ich kreacje podbiły media społecznościowe zarówno swoim rozmachem, jak i innowacyjnością. Element „Fake” lub „Faux” bierze się z tego, że FOOH nie istnieje w realnym świecie. Jest jedynie cyfrową wizualizacją, zwykle publikowaną w postaci filmu, która przybiera formę kojarzącą się z outdoorem. Pomimo tego, dzięki swojej innowacyjności odnosi ogromne sukcesy w social mediach. Ta forma reklamy pojawia się w różnych miejscach. Może być prezentowana na fasadzie budynku, w przestrzeni ulicznej lub na niebie. Jak to bywa przy CGI, jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia twórców. Fake OOH, które występuje w postaci filmu nie należy mylić z Augmented Reality. AR nakłada efekty komputerowe na otoczenie, które obserwujemy przez obiektyw smartfona. Daje to wrażenie oglądania innej rzeczywistości.

Krótka historia Fake OOH

Fake OOH swoją formę zawdzięcza nośnikom 3D. W momencie pojawienia się tego rodzaju reklamy na ekranach LED, jej efektowność zwróciła na siebie uwagę odbiorców. Trudno bowiem oderwać wzrok od ekranu, gdy nagle wyskakuje na nas astronauta, zdający się kompletnie ignorować wymiary tablicy reklamowej. Ten rodzaj OOH nie był jednak pozbawiony wad. Wąska przestrzeń działania efektu 3D, wysokie koszty czy brak szerokiej dostępności takich ekranów. Z tego powodu znaczna część zasięgu kampanii sprowadzała się do oglądania video z nośnikami „w akcji”. Filmy nośników 3D zdobywały setki tysięcy wyświetleń w social mediach. Dlaczego więc nie pozbyć się elementu OOH, minimalizując koszta i wszystkie efekty zrobić komputerowo? Z takiego właśnie zamysłu wykiełkowały pierwsze Fake OOH.

Zalety i wyzwania FOOH

Do pozytywów FOOH z pewnością należy zaliczyć cyfrową formę i nieograniczone możliwości kreacji.

Fake OOH jest nastawione na dystrybucję w sieci i znakomicie się tam sprawdza. Inną pozytywną stroną tego faktu jest łatwość w testowaniu. W świecie FOOH każdy błąd można skorygować w kilka godzin, a jego jedynym kosztem jest koszt pracy grafika.

View this post on Instagram

A post shared by Jam Press (@jampressltd)

Fake OOH: kolejny krok OOH czy przemijający trend

Reklama FOOH z jednej strony oferuje olbrzymie korzyści płynące z jej nietypowej formy i cyfrowej dystrybucji. Z drugiej zaś,w razie popełnienia błędu może stać się aferą, która negatywnie odbije się na wizerunku marki. Czas i nieustanny postęp technologiczny zweryfikują, czy Fake OOH pozostanie hitem marketingu czy będzie kolejnym kamieniem milowym w rozwoju digitalu. Nawet jeśli FOOH nie przetrwa próby czasu, to ta forma jest na tyle atrakcyjna, że zostanie zastąpiona innym rodzajem “cyfrowego outdooru”.

Chcesz wiedzieć więcej? Potrzebujesz Fake OOH? Napisz do nas.

Zamów bezpłatną wycenę










    * Pola wymagane