Copywriter w agencji marketingowej

Agencje marketingowe zatrudniają wielu różnych specjalistów. W ich szeregach można znaleźć m.in. grafików, project managerów, strategów czy mediowców. Niezależnie jednak od stopnia rozbudowy zespołu, fundamentem każdej agencji jest niemal zawsze copywriter. W tym artykule przybliżymy specyfikę pracy w tej profesji, zwłaszcza że różnice w jej obrębie mogą być bardzo szerokie.

Agencja marketingowa i ludzie słowa pisanego

Głównym zadaniem copywritera w agencji marketingowej/ kreatywnej/ social mediowej jest pisanie treści. Nie oznacza to jeszcze, że wystarczy pisać, aby móc dobrze wykonywać ten zawód. Najważniejszy jest bowiem sposób tworzenia tekstów, który powinien przyciągać uwagę odbiorców i skutecznie przekazywać zamierzony komunikat. Copywriter musi zatem stale pracować nad warsztatem i dbać o wszechstronny rozwój wiedzy. Ze względu na te wymagania wielu copywriterów to freelancerzy lub osoby, które traktują pisanie jako dodatkowe źródło dochodu. Często specjalizują się oni w jednej dziedzinie i konkretnym typie tekstów – na przykład piszą artykuły na temat kulinariów czy pielęgnacji skóry. Profil copywritera stale współpracującego z agencją interaktywną składa się ze znacznie szerszych i bardziej złożonych kompetencji.

Najważniejsze cechy copywritera w agencji kreatywnej

Czym powinien charakteryzować się twórca tekstów pracujący w agencji interaktywnej? Absolutną podstawą jest doskonała znajomość języka polskiego wraz z zasadami jego gramatyki, ortografii czy interpunkcji. Kolejny must have copywritera to umiejętność robienia świetnego researchu. Odpowiednia selekcja źródeł informacji i płynne poruszanie się po nich jest niezmiernie istotne, zwłaszcza że w tych aspektach copywriter nierzadko bywa zdany sam na siebie. Podstawowy zestaw najważniejszych cech copywritera zatrudnionego w agencji marketingowej zamyka kreatywność. To dzięki niej możliwe jest tworzenie oryginalnych i angażujących treści, które wyróżniają się na tle konkurencji.

Hybryda artysty i redaktora

Praca w agencji marketingowej stawia przed copywriterem wymagania związane z tworzeniem bardzo różnych tekstów. Copywriter może spodziewać się częstego pisania takich materiałów jak choćby hasła i slogany reklamowe, posty na social media, notatki prasowe czy teksty związane z SEO. Jak widać, spektrum tworzonych przez copywritera treści jest bardzo szerokie. Warto zresztą zauważyć, że copywriter w agencji marketingowej często wciela się w różne role związane z pisaniem. Kiedy pracuje nad scenariuszem reklamy, rolki lub TikToka staje się scenarzystą i w trakcie tworzenia tekstu musi przestawić się na myślenie obrazami. Gdy pisze artykuł lub notkę prasową, zostaje dziennikarzem. Natomiast kiedy poprawia teksty napisane przez inne osoby, wciela się w rolę proofreadera, czyli korektora i redaktora.

Agencja marketingowa: nie tylko pisanie

Copywriterzy w agencjach marketingowych angażują się w wiele zadań wykraczających poza samo pisanie. Uczestniczą w burzach mózgów, szczególnie podczas przygotowywania przetargów. Ich kreatywne pomysły mogą przesądzić wówczas o sukcesie projektu. Często są również odpowiedzialni za nadzór kreatywny nad realizowanymi materiałami, dbając o spójność przekazu i zgodność z założeniami kampanii. Dodatkowo copywriterzy współpracują z innymi członkami zespołu, takimi jak graficy czy specjaliści od mediów, aby zapewnić, że wszystkie elementy kampanii są ze sobą zharmonizowane i skutecznie komunikują zamierzony przekaz.

Zaufaj naszym copywriterom

Komunikacja to klucz służący do pozyskiwania klientów. Dzięki swoim kompetencjom językowym i kreatywności copywriterzy są jednym z najważniejszych elementów tego procesu. Wybierając usługi agencji kreatywnej Cityboard Digital, masz pewność, że teksty promujące Twoją markę będą cechowały się najwyższą jakością.

Co jeszcze dla Ciebie możemy zrobić? Poznaj odpowiedź i wypełnij poniższy formularz.

Zamów bezpłatną wycenę










    * Pola wymagane