15 narzędzi, które wesprą Cię w content marketingu
Cityboard.digital
Liczba odsłon: 10

Szukasz sposobu na efektywne tworzenie angażujących treści? W Cityboard Digital mamy odpowiedź na wszystko. W tym artykule zaprezentujemy kilka użytecznych narzędzi, które są wielką pomocą dla specjalistów od content marketingu.
Czym jest content marketing?
Content marketing lub zostając przy języku polskim marketing treści to rodzaj strategii marketingowej. W przeciwieństwie do typowej kampanii marketingowej, która zwykle jest jednorazowym działaniem, marketing treści to zadanie cykliczne. Ma ono na celu budowanie relacji między klientem a jego odbiorcą.
Typowe założenia content marketingu to:
- Tworzenie i publikowanie treści, które są interesujące.
- Przyciągnięcie uwagi wybranej grupy docelowej.
- Budowanie zaangażowania, lojalności i więzi emocjonalnych z marką.
Działania w ramach cyfrowego marketingu treści to m.in. tworzenie artykułów, treści na Facebooka, YouTube oraz inne social media, webinarów, prezentacji i tym podobnych.
Ja można się domyślić, treści do stworzenia jest dużo, a wszystkie muszą przedstawiać sobą odpowiedni poziom jakości. W dodatku ktoś owym contentem musi też zarządzać, odpowiadając za regularne publikacje, na nierzadko wielu platformach.
Dlatego w tym artykule wyciągamy rękę do wszystkich content marketerów, którzy mają chęć uprościć sobie ten (powiedzmy to wprost) trudny i żmudny temat.
Krok pierwszy content marketingu – koncepcje: w poszukiwaniu inspiracji (i tematów, które trendują)
- Google Analytics: zacznijmy od klasyki. To narzędzie Google może nie znajdzie chodliwych tematów za Ciebie, ale czasem lepiej jest wziąć sprawy we własne ręce. Dzięki Google Analytics sprawdzisz, jakim zainteresowaniem cieszą się wybrane hasła w danych regionach geograficznych, porównasz ich popularność z innymi i poznasz podobne wyszukiwania. I to wszystko za darmo.
- AllTop: chcesz podejrzeć co piszą największe publikacje, ale nie masz czasu na godzinne safari po stronach największych graczy świata prasy? Nie ma problemu. AllTop to strona, której jedynym zadaniem jest agregacja newsów z zaufanych stron z całego świata.
- BuzzSumo: funkcjonalność tej strony można streścić w czterech słowach: Google Analytics na sterydach. BuzzSumo znajdzie Ci viralowe treści, zasugeruje tematy dla Twoich potrzeb, przeanalizuje ruch w reklamach i postach, a nawet znajdzie odpowiedniego influncera dopasowanego do potrzeb marki. Warto dodać, że to tylko ułamek dostępnych funkcji. Jedyna wada: jakość kosztuje i ludzie stojący za BuzzSumo doskonale o tym wiedzą.
- Feedly: agregator treści, który sprawia, że do śledzenia dziesiątek stron nie potrzeba dziesiątek par oczu. Działanie jest proste: wpisujesz interesujące Cię witryny, a Feedly informuje o wrzucanych na nie nowych treściach.

Krok drugi content marketingu – copywriterzy: bo lekkie pióro nie zawsze wystarczy
- Language Tool: jego logo prawdopodobnie wisi nad łóżkiem każdego copywritera. Nikt nie jest odporny na literówki i błędy interpunkcyjne, ale z tym narzędziem odporność ta wzrasta do prawie stu procent. Jedyna wada to częste sygnalizowanie błędów pierwszego rodzaju (tzw. False Positive), ale jak wiadomo lepiej widzieć błąd, gdzie go nie ma, niż nie widzieć błędu, który jest.
- IA Writer: coś dla copywriterów, którzy piszą na komputerze, ale tęsknie oglądają się za swoimi notatnikami. Minimalistyczny, elegancki edytor tekstów, który nie rozprasza.
- Adaily: bardzo lubiany przez strategów, ale copywriter też czasem musi zaczerpnąć z historii marketingu. To narzędzie AI swoje wyniki opiera na ogromnej bazie case studies i artykułów branżowych. Potrafi też podsunąć ciekawe pomysły na content.
- HubSpot Blog Ideas Generator: jedno z narzędzi dostępnych na znanym i lubianym HubSpot Tools. Jeśli nie masz pomysłu na artykuł ten generator wymyśli go za Ciebie. Jest też w stanie napisać artykuł i zoptymalizować go pod SEO.
Krok trzeci content marketingu – graficy: okiem i pędzlem
- 1Adobe Colors: to idealny wybór, kiedy nie masz pomysłu na paletę do projektu. Pozwala na wizualizowanie zestawów barw, dobranych według różnych schematów psychologii kolorów.
- SunoAI: błyskotliwa odpowiedź, jeśli Twoją potrzebą jest dodanie do projektu muzyki z oryginalnym wokalem. Ta sztuczna inteligencja generuje teksty piosenek lub korzysta z tych zapewnionych przez użytkownika. A potem jeszcze może do nich zagrać i zaśpiewać.
- Relaythat: kiedy nie masz czasu na robienie grafiki od zera, z pomocą przychodzi to narzędzie. Relaythat oferuje 350 000 elementów i bazę gotowych szablonów. Dzięki temu kreatywność idzie w parze z łatwą formą.
- Bannerwise: pracy grafika nieobce jest tworzenie bannerów HTML5. To narzędzie pozwala na to nawet z zerową wiedzą o programowaniu. Ma też dostęp do wszystkich kanałów i umożliwia publikowanie reklam. Miłym dodatkiem jest personalizacja elementów interaktywnych.
Krok czwarty content marketingu – content management: bo ktoś tym musi zarządzać
- Hootsuite: to aplikacja, dla której multitasking to codzienność. Jej możliwości nie sprowadzają się jednak do zarządzania kontami na platformach takich jak Pinterest, Twitter czy Instagram. Opracowuje też najlepsze godziny na postowanie, pozwala zaplanować cykle postów i generuje raporty. Jak z płatka.
- Semrush: kilka głównych funkcji tego świetnego narzędzia to analiza słów kluczowych, planowanie treści, audyt i optymalizacja contentu, monitorowanie wyników oraz automatyzacja. To wszystko dzięki 26 milionom słów kluczowych i zintegrowanemu modelowi AI. Semrush to narzędzie, którego nie powstydzą się najlepsze agencje.
- Zapier: automatycznie publikuje treści, zarządza treściami i organizacją pracy, integruje zadania z Trello lub Asaną, generuje raporty, informuje o wszystkich wzmiankach na temat danej marki i automatyzuje tworzenie treści oraz zbieranie leadów. To narzędzie to prawdziwa apka-orkiestra w służbie content managera.
Droga na skróty nie zawsze jest zła
Narzędzia, które wymieniliśmy to świetne dodatki do arsenału każdego speca od content marketingu. Od tworzenia treści po zarządzanie contentem, każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie. Wszystkie wymienione tu pozycje gorąco polecamy, a kolegów po fachu zachęcamy do eksperymentowania, ponieważ kluczem do content marketingu jest kreatywność i efektywność.
Powodzenia w tworzeniu i publikowaniu!